Inschrijven

Team 2019

Introductie

Wat is Summerschool NL jeugd?

Veel gestelde vragen

Disclaimer & copyright:

Het is niet toegestaan visueel materiaal van deze site elders online te plaatsen. Visueel materiaal dient enkel en alleen voor privé gebruik gedownload te worden. Personen afgebeeld op visueel materiaal zijn zelf verantwoordelijk voor het verwijderen van geplaatste afbeeldingen indien deze ongewenst elders online verschijnen. Stichting Nationaal Projectmatig Onderwijs niet aansprakelijk gesteld worden voor geleden schade of gevolgen die hechten aan verspreiden van visueel materiaal. Voor bezwaar m.b.t. plaatsing van visueel materiaal op deze site kunt u contact opnemen met: info@accordeonkamp.nl

Contact

Wat is Summerschool NL volwassenen?

Arrangementen & kosten

Call Us

06-53798263

Summerschool NL 2019 Borculo

Sponsor

Programma

Praktische

Praktische Harmonieleer

Hoe wordt een akkoord opgebouwd? Hoe verhouden akkoorden zich tot toonladders en toonsoorten? Wat doe je met omkeringen en hoe maak je cadenzen? Met al deze vragen gaan we aan de slag bij de workshop praktische harmonieleer. Natuurlijk doen we dit met behulp van je eigen instrument.

De meesten van ons hebben leren accordeonspelen met behulp van het leren lezen van noten. Je kijkt wat er staat en dan voer je het uit. Maar als je wat verder komt is het ook heel erg leuk om wat meer te begrijpen van de lagen achter de muziek! Waarom staat er de ene keer een Fis en de andere keer een Ges? Dit is toch dezelfde noot? Waarom komt bij de bassen na een G7 akkoord bijna altijd een C majeur of C mineur akkoord? En hoe kan het toch dat sommige mensen een bekende melodie in de rechterhand meteen aan weten te vullen met extra tonen, waardoor ze alles meerstemmig kunnen spelen? De antwoorden op zulke vragen zijn allemaal terug te voeren op hetzelfde systeem van rijen tonen, samenklanken die je ermee kunt maken en de functie van deze samenklanken. Wil je weten waarom akkoorden werken zoals ze werken? Hoe tonen aan hun functie binnen een geheel komen? Wat nu Echt de basis is van ons hele toonsysteem? Hoe je dit direct kunt toepassen bij het accordeonspelen? Kom dan een kijkje nemen bij de workshop Praktische Harmonieleer!

Harmonieleer

Vrijdagavond Ellen Zijm

19.30- 22.00 uur  | €40,-

Praktische Harmonieleer

> Maximaal 10 deelnemers

> Niveau: Klik hier

> Inschrijven: Klik hier

Vr 26 juli 19.30-22.00

Ellen Zijm

(placeholder)
(placeholder)

Na deze workshop is het mogelijk om gedurende het weekend individuele of groepslessen in te kopen, om in te gaan op de eigen specifieke vragen m.b.t. dit onderwerp. Groepslessen zijn o.v.b. van voldoende deelname per niveau.


Klik hier voor meer informatie